Tiedote 27.4.2016

Vuoden hankkeen toteuttajana palkittiin AqvaComp Oy Sastamalasta

LEADER Joutsenten reitin vuosikokous palkitsi eilen Hämeenkyrön Jumesniemessä vuoden 2015 hanketoteuttajana AquaComp Oy:n Sastamalasta. AquaComp on selvittänyt uudella yrityshanketyypillä selluloosa-muovikomposiitin tuotantolinjan perustamisinvestointia Vammalaan. Toteutuessaan investointi loisi 12 uutta työpaikkaa kotimaisen metsä- ja muoviteollisuuden high tech -alalle. Muovia kevyemmällä ja ekologisemmalla biokomposiitilla on kysyntää mm. auto- ja elektroniikkateollisuudessa. Uusi materiaali on voittanut myös useita soitinvalmistuksen kilpailuja (ks. esim. tekniikkatalous , flaxwood). Shanghaissa messuilla olevan toimitusjohtaja Jari Haapasen puolesta kiertopalkinnon vastaanotti Pirkanmaan LEADER-ryhmien uusi tiedottaja Vilja Pylsy, joka toimittaa joutsenreliefin perille tulevalla juttukeikallaan.

Jumesniemessä kyläyhdistys pyörittää 12 lapsen ryhmistä

Ennen sääntömääräisiä asioita vuosikokousvieraat tutustuivat Jumesniemen Kyläsalin yhteydessä toimivan ryhmäperhepäiväkodin toimintaan, jota esitteli kyläyhdistyksen puheenjohtaja ja päiväkodin johtaja Annukka Sirkka. Jumesniemeläiset ovat ottaneet lakkautetulla koulullaan varaslähdön SOTE-uudistukseen, jonka luvataan tarjoavan uusia palveluntuotantomahdollisuuksia myös kolmannen sektorin toimijoille. Lapset hoidetaan omalla kylällä ja jonossa on lapsia naapurikunnistakin. Samalla kyläyhdistys on luonut kolme kokoaikaista työpaikkaa.

Hallituksen kokoonpanoon muutoksia

Vuosikokous valitsi LEADER Joutsenten reitin hallitukseen neljä uutta varsinaista jäsentä: Leena Hakasen Huittisista, Kalevi Korhosen Hämeenkyröstä, Jyrki Moilasen Punkalaitumelta ja Tapio Rautavan Sastamalasta. Uusina varajäseninä aloittavat Merja-Liisa Hannuksela ja Ritva Kuisma Sastamalasta sekä Vilja Pylsy Hämeenkyröstä. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Jani Hanhijärvi Sastamalasta. Hallitus 2016

OLYMPUS DIGITAL CAMERA